Dagens ridpass!

Idag hade hästarna gått på gräs hela dagen. De var lite lagom uppsvällda och dästa när de kom in! Ettan såg ut  som om ett ridpass var det absolut sista hon tänkte på.
Men när vi väl kom iväg vaknade hon till, skönt!
Var ute en skrittrunda i skogen ihop med Eva & Stoll innan det var dags för jobb på banan. Skillnaden mot i månsdags var milsvid! Idag hade jag henne med mig på en gång och kunde börja rida direkt. Jobbade lite lösgjorande i skritten innan det var dags för trav ocg sedan galopp. Det blev rätt mycket galopp idag. I Vnästervarvet fick jag en fantastiskt bra känsla när jag galopperade utmed fyrkantspåret. I 10-metersvolterna däremot ville hon inte riktigt hänga med och tappade tretakten. Det var lite samma tendens även i höger, även om vi alltid får till volterna myycket bättre där.
För att få bra volter behövs mycket ytterskänkel, och för att smita undan väljer Ettan att den som framåtdrivande. Bushäst!
Samma sak gjorde hon även när jag travade av, när jag försökte forma vänstersidan riktigt ordentligt böjde hon halsen och tog ytterskänkeln som framåtdrivande. =)

Trots det var jag väldigt nöjd med passet, speciellt med tanke på hur det kändes i måndags!
Imorgon blir det vila och på fredag ska vi jobba på riktigt ordentligt! Kan jag ha samma känsla på fredag kanske jag t.o.m. vågar tro på att det ska gå bra på söndag!

Kommentarer
Postat av: fridan

mjo idioterr finns gott om! usch, hade jag o kalle träffat på det ekipaget hade det nog blivit sken i full panik!



kul att det går bra, jag tror det kommer gå kanon på söndag :)) lyx att ha tränare med sig också!! :D

2010-05-27 @ 10:53:24
URL: http://kaloescha.blogg.se/
Postat av: fridan

mjo, så typiskt att jag inte hann rida färdigt andra prorammet... :(



jaa det är najs det :) jag har iofs med min en dressyransvarig på min klubb :)

2010-05-27 @ 23:05:39
URL: http://kaloescha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0