Debuten avklarad!

Så var då äntligen tävlingsdebuten med Ariette avklarade!
1998 tävlade jag en klubbtävling i LC, så man kan nästan kalla det tävlingsdebut även för mig.

Men för att gå tillbaka en dag så var det juh bröllop igår för syster & Petter. Kl. 1o infann vi hos frisören, som vi lämnade 14.30 uppklädda till tänderna. Det blev fotografering i Linnépraken innan vigseln i Domkyrkan. Festen hölls sedan på Evedal med fantastiskt god mat.Kl. 02 gick jag och la mig efter en superdag!

Idag ringde klockan vid 7, för att åka på tävling.
Vi kom iväg från stallet som vi skulle och trodde att vi hade gott om tid. När vi kommit fram och jag börjat skritta kommer Eva och säger lite fint "Det är 4 ryttare innan dig, du bör nog börja trava nu". Halvt panik, men med Evas hjälp gick det rätt bra! Jag hann dock bara värma upp, jag hade velat rida lite mer förvänd galopp och göra några fler fattningar från skritt, sådant som gör Ettan riktigt lösgjord. 

Väl inne på banan hade jag fullt upp med att rida programmet rätt och komma ihåg att lyfta blicken så jag faktiskt såg bokstäverna.
Jag var så fokuserad på programmet så jag glömde att riktigt rida för att få Ettan lösgjord och mellan hjälperna.
Hon var supersnäll, lydig och väldigt glad, men formen blev väldigt öppen.

Efter att jag fått kritiken tyckte jag bara att det stog att hon var öppen och rak, men nu när jag tittade lite nogrannare tyckte iaf. domaren att andra serpentinen hade jämna bågar, lydig fattning i västergaloppen och hon gillade skritten.

Nu är iaf. debuten avklarad och jag vet hur svårt det är att vara fokuserad inne på banan och verkligen rida.
Jag har juh sagt att vi ska ut på en tävling till, men sen tror jag nog att vår tävlingskarriär är över.  =)


Kommentarer
Postat av: Mari-Anne

Kom igen Anna! Det här är bara början och nästa gång får du ny energi. Det är tufft att gå på bröllop och tävla inom några timmar. Ni är så söta ihop du och Ettan!!! Kramar

2010-05-30 @ 22:33:18
Postat av: fridan

har du ingen film eller bilder från tävlingen? vore kul att se ändå :) vad fick du för procent då?



klart ni ska tävla mer !!!

2010-05-30 @ 22:42:01
URL: http://kaloescha.blogg.se/
Postat av: fridan

ihih okej! har du planerat nån mer tävling? klart ni ska tävla mer nu ju! :D



hoppas på bilder då iaf :)

2010-05-31 @ 15:28:19
URL: http://kaloescha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0