En riktig arbetsmyra!


Idag var ridbanan så bra den bara kan vara. Den hade fått ett ordentligt regn och blev harvad precis innan vi gick ut till den. Bättre kan det inte vara!

Ettan var på sitt allra bästa arbetshumör idag! Det är så lätt och roligt att rida då!
Det märktes redan när jag skrittade på lång tygel att det nog skulle bli ett bra ridpass. När hon kan gå itmed staketet på hela banan utan spöken utanför, då vet man att man har ett bra läge.
Vi fick till helt fantastiska övergångar från galopp till skritt. Idag bara visste hon vad jag menade! Redan när jag bestämde var avsaktningen skulle ske kändes det att hon redan tänkte avsaktning, så jag fick driva galoppen fram till avbrotten för att där få en perfekt avsaktning utan minsta antydan till travsteg! Superroligt! Vid första försöket som blev så bra tappade jag nästan hakan av att det blev så bra! Duktiga häst!

Tränade även mellantrav och mellangalopp på hörnlinjen. funkade rätt bra. Tycker jag fick till hyfsade övergångar.

Slutade passet med att rida (vad vi trodde) travarbetet i LB:1 där Eva tittade på oss med kritiska domarögon. Vad svårt det är så fort man ska göra saker vid exakta platser och jag kände mig väldigt handikappad som tvingades lägga ifrån mig spöt.
Lite mer träning behövs på vissa saker, mest handlar det om småsaker jag ska tänka på för att göra det så bra som möjligt. T.ex. visa vägar lite tydligare så Ettan inte blir överaskad av vad jag vill, rakrikta helt innan mellantrav och tänka samlad skritt i mellanskritten för att få en tydlig skillnad mot ökad skritt.

Fina Ettan! Hon är verkligen min favorit!
Synd att ingen hade med kameran idag, bilderna hade blivit jättefina!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0