Fina häst!

I lördags jobbade jag heeeela dagen, från morgon till kväll. Jag hade dock sådan tur att Eva var ridsugen och passade på att ta ett arbetspass med Ettan, när hon visste att jag inte skulle komma.
Ettan hade varit snäll och skött sig fint, och blev supersvettig! Hon t.o.m. skummade på halsen!

Igår var vi inne på banan, men tog ett lugnare pass än dagen innan. Det är så lyxigt att få hästen ordentligt genomriden, det blir så himla lätt att rida då! Tränade mest på galoppfattningar i rätt och förvänd, både från trav och skitt samt en del halter från trav och framridning i trav igen. Red ca 40 minuter, sedan tyckte jag att det kunde räcka för Ettan. Hon blev t.o.m. lite svettig under sadeln av det!

Tävlingen närmar juh sig, två veckor kvar nu bara! 25 anmälda i LB:1, spännande!
Tänkte ta en dag att rida igenom programmet, annars kommer jag nog inte fokusera så mycket de programdelar innan. Vi fortsätter träna på förvänd galopp, enkla byten och skänkelvikning. Det behövs för att få henne lösgjord och fin!
Även på framridningen tänkte jag rida sådana saker som är svårare än LB-nivå, för att få henne riktigt loss och fin.

Lill-Stoll har lyckats springa och busa så han var halt igår. Om han inte är ok idag kommer nog Ettan få följa med Eva till JO-träningen i Blädinge på tisdag. =)

Kommentarer
Postat av: fridan

hha men man SKA va nervös :D:D



va rosmarin? knasigt. är det verklgien gott?



kul att det gick bra när du red :)

2010-05-17 @ 16:36:32
URL: http://kaloescha.blogg.se/
Postat av: Matilda

Vad så lite =)

2010-05-17 @ 21:56:44
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0