Förbränningspass

Igår var jag och Eva ute på ett förbräninngspass med de små liven där vi red långa travpass, kosrta skrittpass  och mot slutet några galoppass. Båda hästarna var svettiga efteråt, så vårt mål uppfylldes! Ettan hade dock preciis börjat svettas. Hon är otrolig!

Igår hade de gått i sommarhagen hela dagen, så de var lite lagom dästa i stallet. Men när vi väl kom ut piggnade de till ordentligt! Skönt! Magen som var så uppsvälld när vi började såg mer normal ut efteråt.
Med sådana här pass relativt ofta kanske vi slipper den allra värsta gräsmagen!
Ettan är juh så glupsk, hon slutar inte äta för en sekund! Och eftersom hon är lite kort i kroppen påverkas hon så mycket av magen. 

Idag har jag köpt en ny sadelgjord som är 10 cm kortare än cden gamla. Den gamla har börja bli för lång. Det är väl kombinationen av att hon har ändrat sig över ryggen och gått från spikrak rygg till svankrygg och att resåren slits med tiden som har gjort den för lång. Nu när gräsmagen kommer får jag nog ha den gamla ändå! =)

Imorgon ska vi ut på en ny tur i skogen och därefter ska Eva tömköra Ettan. Jag hade tänkt lära mig det så jag kan variera motionen lite mer. =)


Kommentarer
Postat av: fridan

tycker med knoppar känns lite over-kill på klubbtävling :)



gött med ett riktigt förbränningspass!! har ettan blivit så svankryggad alltså?

2010-05-13 @ 09:17:37
URL: http://kaloescha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0