Ridpass i regnet

Lagom när jag kom till stallet hörde jag åskan som började mullra på avstånd. Så himla typiskt!
Den verkade dock inte komma närmare, så jag bestämde mig för att rida ändå. Planen var juh att vara på banan, så det var nära till stallet om det skulle bli hemskt väder.

Ungefär 5 minuter efter jag suttit upp började det regna. Ett fint regn som inte störde oss nåt iof.
Idag var förresten årets första pass i t-shirt! Underbart!

Ettan var väldigt fin i den förvända galoppen idag. Ibland kan den bli lite stötig, men idag galopperade hon jättefint och tretaktigt och jag kunde utan problem ställa henne innåt. Ibland måste jag ha henne utåtställd för att kunna bibehålla galoppen.
Så roligt när man känner hur bra det går! =)
Avsaktiningarna från galopp till skritt satt inte riktigt lika bra. Fick till några fina men oftast blev det nåt travsteg emellan. Allt kan juh inte gå bra på en gång!

På söndag väntar nästa ridpass, då ska vi ut i skogen och galoppera!

Imorgon ska jag till frisören för att klippa + slinga håret. Har inte varit där på ett år! Det blir lite pinsamt när man kommer in till frisören och har utväxt ner till öronen... Hade ändå som nyårslöfte förra gången att gå till frisören minst två gånger om året, men jag verkar juh inte ha lyckats med det...



Världens finaste Ariette! <3
(Hennes nyryckta man ser förresten ut som på bilden, står framåt och uppåt!)

Kommentarer
Postat av: Jessica

Så fin så! Skönt ni äntligen fick till ett pass nu efter åskan. Själv hoppas jag nu bara att Odens doja sitter som en smäck när jag kommer till stallet i morgonbitti, men det tror jag nog! Lovar att hälsa Ettan godmorgon från dig när hon får frukost! =) Godnatt!

2010-05-21 @ 22:58:27
URL: http://blogg.jessicajacobsson.se
Postat av: Isabelle Carstensen

Söt bild! :)



sv: Okej, jag har en newforest d-ponny :D

2010-05-22 @ 10:04:51
URL: http://carstensen.blogg.se/
Postat av: fridan

härligt att rida i t-shirt :D



rider du alltid med spö? :O varför? :)

2010-05-22 @ 12:06:04
URL: http://kaloescha.blogg.se/
Postat av: fridan

hehe okej.. förra ägaren red en del med spö men jag har valt att aldrig göra det, just för att inte bli för bekväm med det, då jag ändå inte får ha de på tävling :)



taggad för tävlingen?

2010-05-23 @ 22:00:26
URL: http://kaloescha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0