Sagobröllop!

I lördags var det som sagt dags för Emma & Per's bröllop. Emma fick verkligen det sagobröllop hon önskat sig!
Det var inte helt lätt att hålla tårarna tillbaka, men jag lyckades precis. Som straff för det har jag istället varit sentimental både igår och idag! Det var så himla fint!

Det allra bästa med dagen var ändå deras bröllopsdans. Den började fint i en traditionell vals som sedan övergick i små danssnuttar till Ice ice baby,  I can't dance m.m. Superroligt!
Vädret var superbra i Söderhamn, sol och ca 10 grader! Vindarna var dock kalla, men det regnade inte!
När jag var ute och sprang på lördagförmiddagen (hurtbulle!) såg jag snödrivor.

Igår var det dags för den 70 mil långa hemresan. Det gick förvånansvärt bra, men det var juh segt som attan... Åkte kl. 11 från Söderhamn och var hemma kl 20. Det var den dagen!
Sune var så gosig när jag kom hem! Han låg på min arm som han alltid gör när vi gått och lagt oss! I vanliga fall ligger han där en liten stund innan han lägger sig för att sova vid fotänden, men igår somnade han på armen och drömde så hela han skakade! Sötnos! <3

Idag har jag varit i stallet (såklart). Hovis kom för att lägga på nya skor. Därefter fällde jag päls (nu verkar hon äntligen ha bestömt sig för att bli av med den!) och sedan en liten ridtur. Hade tänkt bara skritta på banan, men hon var inte alls öm i hovarna plus att hon var välidgt pigg, så det blev lite trav också.
Igår red Eva Ettan och jobbade henne ordentligt! Jag tror att båda två tyckte det var lika kul att göra "konster" som byten, skolor m.m. Eva var mer nöjd med hennes förvända galopp nu mot när hon red det ofta, den var mer tretaktig och mer lik rättvänd. Härligt! =)

Imorgon hade vi tänkt rida ut, men det verkar som att jag kan få mycket på jobbet och inte kommer ifrån i tid. Ska hålla tummarna för att det går att lösa, för sen ska det juh regna i flera dagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0