Tiden bara springer iväg!

Usch, jag tycker det är obehagligt att tiden går så vansinnigt fort! Det är juh redan maj! Tycker det var vinter bara härom veckan!

Igår blev det ett lugnt ridpass, skrittade emst på banan innan vi gick ut en runda i skogen med Eva & Stoll.
Hade inga sporrar på, vilket Ettan utnyttjar! Så fort hon märker att de saknas blir hon seg och lyssnar ganska lite på benen. Med hjälp av spöt lyckades jag ändå få henne fin i framdelsvändningarna.
Knäppa häst! =) Man hade juh kunnat tro att hon inte gillar sporrar eftersom man använder dem så ofta på henne. Men hon ogillar dem inte alls. De är snarare ett krav för att hon ska veta att det är jobb som gäller.

Ändå brukar jag ofta rida med Evas "bebissporrar", för att inte sitta för mycket med långa, men det spelar tydligen ingen roll alls! Sporrar, oavsett längd innebär jobb. Inga sporrar innebär smita undan. Eller nåt!

Idag ska jag ut och springa igen och sedan packa inför resan till Söderhamn som bär av på torsdag. Fina Emma ska gifta sig på lördag!
Jag har varit förutseende och köpt vattenfast mascara!

Datorn följer med upp dit, så det kommer bli några dagars uppdaterande som inte handlar om hästar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0