Ut i skogen!

Igår jobbade jag från morgon till kväll, men idag ska jag ge mig ut en liten tur i skogen med Ettan innan vi tar ett pass på banan.
Förhoppningsvis är hon kontaktbar från början och har jag tur sitter lösgjordheten från i måndags kvar. Då är planen att träna förvänd galopp, övergångar från galopp till skritt, bakdelsvändningar och kanske sluta i trav.
Brukar bara rida sluta i skritt, av den enkla anledningen att det är mycket enklare!
Men idag kan det vara bra med nya utmaningar, så länge jag har henne där jag vill såklart.

Har jag otur är hon inte alls loss i sidorna, då får jobbet läggas på det.

Det känns som det är är viktigt att ha en plan för ridningen, men att man är klok nog att ändra sin plan om dagsformen inte är vad den ska.

På fredag blir det ett liknande pass, liten tur ut samt jobb på banan. Tänkte träna lite programdelar då, bara för att tvinga mig själv att göra saker på givna platser.
Det kommer nog bli svårast på söndag, när jag inte får välja själv var jag ska göra vad.
Jag får försöka intala mig själv att jag VILL rida tvärs över banan vid mittbokstaven och att jag VILL rida serpentiner just då och allt vad det är!

Kommentarer
Postat av: Mari-Anne

Jag vill, jag kan, jag ska!!! Tänk positivt för det är du bra på! Och en sak till: Ettan kommer att bli överlycklig när hon ser att det är tävling på G! Kram/Mari-Anne

2010-05-26 @ 12:35:38
Postat av: Anna

Du har så rätt Mari-Anne, man måste tänka positivt, även när man ska på tävling!

Ja, Ettan kommer bli så fantastiskt nöjd! =)

2010-05-26 @ 16:03:41
URL: http://ariette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0