Kors i taket - en uppdatering!

I lördags blev Ettan vamaskad. Började märka samma masksymptom vid fredagens ridning som jag märke förra året. Då konstaterade juh tandläkaren att hon hade mask i munnen (blää!) och det märktes bara vid ridningen när hon gick i form. I skogen där hon går lite som hon vill märktes det alltså inte.
Nu får sötdamen vila några dagar innan hon sätts igång igen.

Pälsen har vuxit nåt alldeles makalöst! Blev förvånad när jag red sist att hon bara var svettig under sadelgjorden. Fast iof. Ettan har BRA kondition och passet var rätt lätt, även om det var ganska långt.

På tal om något helt annat är det en sak som jag verkligen inte förstår. Hur gör alla ni hästägare med heltidsjobb som försöker att även ha ett social liv?
Jag har verkligen ingen tid över efter jobb och stall, och det är knappt så jag känner igen mina kompisar efter den långa tiden mellan varje träff.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0