Vinterpäls!

Jag trodde jag skulle svimma när jag såg Ettan igår.
Hade inte varit i stallet sedan onsdags p.g.a. massa jobb + Ettan blev riden på lektion en av dagarna.

Vilken vinterpäls hon hade satt på de här dagarna! När jag såg henne sist syntes det runt öronen att pälsen var på gång, igår hade hon "normal" halvblodsvinterpäls.
Ettan sätter juh dock "islandshästpäls", så detta är bara början av hur lurvig hon kommer bli.

Förra året klipptes hon första gången i mitten av oktober. Hon kommer inte kunna vänta längre i år som det verkar!
Det beror väl iof. på när de ska avmaskas, ingen mening att klippa innan de är avmaskade och fått vila några dagar efter det.

Det är även dags att beställa tandläkar-tid för henne. Hon har börjat lägga huvudet på sned igen när hon äter äpplen och morötter.
Har sett att klinikien i Tingsryd kommer att komma till fältridklubben under hösten, så himla smidigt att bara behöva åka dit!

Kommentarer
Postat av: lucke

hejsan, vad göres? :)

2010-09-20 @ 11:54:09
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Postat av: Sandra

Kikar in... hoppas du får en bra dag :)

2010-09-20 @ 12:11:55
URL: http://sandraorrebro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0